I’mperfection

 מכירים את השאלות האלה בראיון עבודה, כשמבקשים מכם לתת כמה תכונות חיוביות וכמה תכונות שליליות? בינינו, כמה מאיתנו אמרו על עצמם שהם פרפקציוניסטים כתכונה שלילית? זו הרי תכונה שיש לה אלמנטים חיוביים ואם הצגתם אותה בצורה טובה, הצלחתם להכניס תכונה חיובית לרשימת התכונות השליליות שלכם. ובואו נודה, אף אחד לא רוצה לתת למראיין / הבוס הפוטנציאלי שלו סיבות לא לקחת אותו לעבודה.

אז נכון, לפרקציוניזם יש באמת פן חיובי. זו מצוינות שנובעת מחתירה לשלמות. היא עשויה להניע אנשים  לעבר הישגים ולספק להם מוטיבציה להתגבר על מכשולים. תשומת לב וקפדנות לפרטים, מסירות ועקביות, כולם נובעים מפרפקציוניזם. אבל מהצד השני, אנשים פרפקציוניסטיים עשויים לדחות מטלות, לחוות פחד מכשלון, להתמכר לעבודה או לסבול מחרדה. 

אל מול התרבות המערבית המקדשת התנהלות חסרת פגמים וטעויות (עבודה מושלמת, גוף מושלם, בית מושלם וילדים מושלמים), התרבות היפנית בולטת בנוסף עם אידיאלים תרבותיים ואסתטיים שונים.

מכירים את הוואבי סאבי?

וואבי סאבי היא השקפה פילוסופית ואסתטית יפנית שמקבלת ומאמצת את השינוי שחל בכל דבר ומעריכה את היופי שבחוסר השלמות. לפי ההשקפה הזו שום דבר לא נמשך לנצח, שום דבר לא גמור ושום דבר לא מושלם. ולכן, סימני הזמן וההתישנות (למשל, שחיקה, חלודה או סדקים) נתפסים ביפן כאלמנטים המעידים על הדרך שעבר האובייקט ומייחדים אותו.

ואיך כל זה מתחבר אליי?

אז אני יעל, פרפקציוניסטית בגמילה, והבלוג הזה הוא חלק מהתהליך שאני עוברת. החלטתי להתייחס אליו כאל מוצר ארעי, לא גמור ולא שלם. כמוני, יהיו לו את השריטות שלו והפגמים שלו ואני בוחרת לראות בזה דווקא את היופי שבו.  

אני לא תופסת מעצמי “מומחית” ואין לי ניסיון של שנים. אני פשוט בוחרת לחלוק אתכם את ראיית העולם שלי (שהיא ייחודית לי), לדבר על נושאים שמעניינים אותי (עיצוב פנים, עיצוב גרפי, אסתטיקה וצילום) ולהוסיף טיפ טיפה של הרמוניה לעולם הדיס-הרמוני שסביבנו.

או במילים אחרות:

חוסר שלמות – Imperfection, שחובר לשלמות – I’m perfection ויוצר שלם אחד גדול לא מושלם  I’mperfection

אז תשארו בסביבה? אשמח להכיר…